Direct gratis advies:

0487 - 59 78 50

Het indienen van collectieve schadeclaims is vooralsnog niet mogelijk. Als de Tweede Kamer haar zin krijgt kan dat binnenkort wel gebeuren. Het wordt dan voor belangenorganisaties mogelijk een collectieve claim te formuleren.

Zoals het er momenteel naar uitziet zal onze regering voor 1 februari 2012 met een stappenplan moeten komen welke het doel heeft belangenorganisaties die middelen te verstrekken om een collectieve schade te kunnen claimen. Dit is het gevolg van een motie die op 8 november 2011 door de Tweede Kamer is aangenomen.

Veelal wordt gedacht aan omvangrijke traumatische gebeurtenissen waarbij veel slachtoffers aanwezig zijn, maar consumenten kunnen ook op grote schaal schade lijden bijvoorbeeld doordat bedrijven via onderlinge afspraken de prijzen hoog houden. Of doordat bedrijven het consumentenrecht op grote schaal overtreden. Deze schade wordt nu veelal niet vergoed. Belangenorganisaties kunnen hier op dit moment weinig aan doen. Zij zijn in de wet expliciet uitgesloten bij het collectief verhalen van schade als de schadeveroorzakende partij geen schikking wil.

De aangenomen motie stelt dat het claimen van claimen via een belangenorganisatie een efficiënte en effectieve manier is om schadevergoeding te realiseren. Daarom moet de wet worden aangepast. Het is de bedoeling dat de wetswijziging op 1 januari 2013 ingaat.



Deel dit artikel: 

Bel mij terug


Vul dit formulier in en u wordt zo snel mogelijk teruggebeld.


 

Waardering van cliënten

Klantcijfer
8.7

  • Beste Ruben,
    Allianz heeft vandaag het gevraagde bedrag over gemaakt op mijn rekening ! Ik wil jou bedanken voor de geboden hulp in deze. Met vriendelijke groet , mevrouw Ramerman.

  • Goedemorgen Ramon,
    Wij hebben idd de betaling ontvangen van Reaal. Dus bij deze mag het dossier gesloten worden. Bedankt voor de geweldige service en mochten we weer letselschade hebben dan weten...

  • Beste Ramon,
    Nu alles is afgerond willen we je heel graag bedanken voor je vlotte inspanningen en berichtgevingen, je inlevingsvermogen en de prettige contacten die we hebben gehad. Fijn dat we...

  • Beste Ruben,
    Heel hartelijk dank voor de correcte afhandeling . Ik loop binnenkort nog even binnen om u persoonlijk te bedanken.
    Met een harte groet, mevrouw de Hövel

  • Beste Ruben
    Bij deze willen wij jou bedanken voor de prettige begeleiding en afwikkeling van onze schadesituatie. Wij zullen daarom op Facebook een passend review plaatsen.
    Met vriendelijke...

  • Goedemorgen Ruben,
    Heel hartelijk dank voor jouw bemiddeling. Toch akkoord . Voelt goed. Emotioneel gezien. We hebben nog contact.
    Liefs Hetty

  • Geachte heer Schuijers, beste Ramon,
    Hierbij spreek ik, mede namens Simone, onze waardering en tevredenheid uit voor de wijze waarop je bijstand hebt verleend. Wij zijn blij een punt te kunnen zetten...

  • Geachte R.T.J. Van den berg,
    Het geld van de letselschade heb ik ontvangen! Nogmaals bedankt voor de fijne hulp,
    Mvg de heer soppe

  • Hallo Ruben,
    Ik wil jou bedanken voor het vakkundig regelen van mijn letselschade. De tegenpartij heeft ondertussen het bedrag overgemaakt . Nogmaals hartelijk dank!
    Met vriendelijke groet,...

  • Geachte heer Schuijers,
    Bedankt voor uw heldere afhandeling in de afgelopen periode!
    Met vriendelijke groet, Mevrouw Sissing

  • Dankjewel voor alle moeite en de goede zorgen!
    Met vriendelijke groet, Mevrouw Gonçalves Carvalho
Meer reviews

Volg ons op Facebook

Contact

Care Letselschade B.V.
Zandstraat 71
6658 CN BENEDEN-LEEUWEN

Route plannen

KvK nummer: 512 333 55
Telefoon: 0487-59 78 50
E-mail: info@careletsel.nl

Care Letselschade in Nederland